Overstappen naar VoIP

Telefonie is een van de basisprincipes van een onderneming. Je bedrijf is natuurlijk vandaag de dag bereikbaar via e-mail maar nog steeds willen klanten gewoon een persoon kunnen spreken. En dat gaat in de meeste gevallen nog steeds via een (mobiele) telefoon.

Bestaat je bedrijf al een aantal jaren dan heb je kans dat je ooit bent begonnen met een analoge of ISDN lijn bij KPN. Maar ISDN stopt. KPN heeft besloten deze techniek niet verder meer te ondersteunen en adviseert klanten zo snel mogelijk over te stappen op Voice Over IP, dus spraak via internet (VoIP).

Maar hoe dan?

We begrijpen dat afscheid nemen van een vertrouwde dienst niet gemakkelijk is. En misschien zie je er behoorlijk tegenop om de verhuizing van je telefoonnummer in gang te zetten. Want hoe gaat dit in zijn werk? Is de bereikbaarheid van je bedrijf in het geding? Kunnen je klanten je nog wel bereiken straks?

Stap zonder zorgen over

VoIP in de huidige vorm bestaat al aardig wat jaartjes. VoIP is dus niet iets van morgen maar van vandaag. De kinderziektes zijn er allang uit. Dus angst voor nieuwe techniek die niet stabiel zou zijn is niet nodig.

Sommige mensen denken dat je een tijdje niet bereikbaar bent als je je telefoonnummer gaat verhuizen naar VoIP. Maar dat is gelukkig niet zo. Je spreekt een tijdstip af wanneer de omzetting moet plaatsvinden. Binnen enkele minuten ben je van ISDN naar VoIP. Dus het ene moment ontvang je nog een gesprek via ISDN en het andere moment komt het telefoongesprek binnen via VoIP.

Bel nu 085-2733060 of mail naar sales@voip.nl